torsdag 28 februari 2013

Gifterna påverkar oss




Senaste åren har så många människor,vänner,kollegor och vänner till vänner fått de hemska beskedet att dom fått cancer.
Jag har själv förlorat en hjärtevän i cancer och är sen den dagen extra försiktigt med de val jag gör med tex hudprodukter, rengöringsprodukter och maten jag stoppar i mig. Jag är absolut inget helgon (av ekonomiska skäl), men försöker så gott jag kan. Cancer känns som de har blivit 2000-talets nya epidemi, för personligen har jag aldrig hört talas om cancer så mycket och så ofta som de senaste 10 åren. Personligen tror jag starkt på att de beror mycket på de föroreningar vi andas in, kemiska medel vi använder oss av i tex tvättmedel,rengörings medel mm och självklart de gifta och onaturliga produkter vi stoppar i våra munnar som tex färgämnen, konserveringsämnen alla E ämnens m.m

Vad gör du för att leva så "rent" som möjligt?
Själv har jag bojkottat rengöringsmedel som tex Ajax. Istället har jag köpt Maison Belle serien i både handtvål och rengöringsmedel. Produkterna är miljövänliga, förpackningarna är 100% nedbrytningsbara,innehåller äkta eteriska oljor och är inte testade på djur. De fungerar precis lika effektivt som de icke miljöenliga och cancerframkallande medlen gör. 
Har även testat deras skölj och tvättmedel, men dom får ett stort minus av mig (tyvärr) då jag dels fick utslag på hela kroppen (misstänker att de var för mycket eteriska oljor i). 
Jag kan varmt rekommendera tvålen och rengöringsmedlet, men tvätt och sjölvmedel rekommenderar jag inte (även om de luktar galet gott!)

Produkterna finns att köpa på nätet hos bla:
Magasin krantz
Ellis corner
Agnes amelia
Balders hage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar